PODPORUJTE SAMI SEBE A NAUČTE TO I SVŮJ MOZEK

07.01.2018 18:57

Podporujte sebe pozitivními myšlenkami o sobě, pocitem lásky k sobě, úctou a oceňováním všeho, co děláte.

 

Často od klientů slyším:

*  jak sami sobě v duchu říkají, co měli udělat jinak

*  jak měli nebo neměli říct druhému co řekli

*  jak se utvrzují ve svém pocitu neschopnosti výčtem všeho, co dělají špatně

*  jak sobě dávají vinu od maličkostí až po přírodní katastrofy

*  nesnáší na sobě různé části těla, rysy své povahy, za to jak se chovají ke svým dětem, partnerům

*  měl bych se víc snažit, víc umět, víc vědět, víc dělat, víc víc víc…..říkají sobě „nejsem dost“

 

Tyto hovory uvnitř sebe vás oslabují, podlamujete kolena sami sobě a trvale snižujete své sebevědomí. Paradoxem je, že za tímto rozhovorem uvnitř sebe, je snaha být lepší, cítit se v pořádku, oceněni, úspěšní, milovaní. 

 
Zvyk
zacházet  se sebou kriticky je příčinou, proč se nikdy nemůžete

cítit lépe, i kdybyste se o to snažili sebevíc.

 

 

 Vždycky totiž najdete možnost, jak něco udělat lépe, jak být příště lepší a tak zase máte důvod srážet sami sebe a zase se snažit ještě víc a zase se srážet a zase se snažit….je to začarovaný kruh, který nevede k tomu, co chcete!  

 

Jak se ale cítit podporovaný, pokud jste to během vašeho vyrůstání nezažili?

Pokud jste zřídka měli zkušenosti s podporou, když jste byli dítětem, když i rodiče byli kritičtí k sobě a k vám, jak byste mohli vědět, jak nyní podporovat sami sebe?

 

Dobrou zprávou je, že se můžete naučit podporovat sami sebe.

Krása celého procesu je, že čím více se naučíte podporovat sami sebe, tím méně budete cítit potřebu chtít od ostatních vyjádření podpory a přestanete být nezdravě závislí na druhých a jejich projevu náklonnosti. Jinými slovy, pokud byste stále potřebovali někoho, aby se choval určitým způsobem, abyste se VY cítili  v pořádku, byli byste  trvale závislí na tom, jakou bude mít ten druhý náladu, jak on vyhodnotí situaci, zda si vůbec uvědomí, že vy potřebujete v tuto chvíli podporu….chápete? Váš pocit ze sebe už nemusíte očekávat závisle na rozpoložení druhých lidí. Váš pocit ze sebe můžete posílit zevnitř sebe sama.

 

Když k tomu dojde, nakonec získáte podporu od sebe i od ostatních, protože jste uvolnili odpor, který jste vytvářeli v podobě přesvědčení, že  potřebujete ocenění od někoho jiného než od vás.

 

Představte si, že sami sebe budete podporovat.

 

Jak mluvíte sami o sobě, když uděláte chybu? Jste na sebe kritičtí? 

* Okamžitě stopněte vaše negativní myšlenky.

 

Dokážete si představit, že byste se  cvičili v pocitu, že jste v pořádku? 

* Udělejte to a představte si jaký by to byl pocit „jsem v pořádku“

 

Dokážete si představit, že se ptáte: "Co je na této chybě dobré? Co se z toho můžu naučit? "

* Oceńte se za zkušenost a zato, že jste měli snahu

 

 

Když se naučíte, jak  sami sebe podporovat a učiníte z toho zvyk... uvolníte vaši emocionální a tvůrčí energii, abyste mohli začít vytvářet víc toho, co chcete pro sebe.

 

-------------------------------------------------------------------------------

TECHNIKA NA PODPORU SEBE SAMA

Zde je jednoduchá technika, pomocí níž se začnete cítit podporováni zevnitř a naučite váš mozek myslet o vás pozitivně, cítit se dobře bez podmínek, posílíte své sebevědomí a začnete se plně podporovat v dobrém pocitu ze sebe sama.  

Pořiďte si svůj krásný pozitivní deník. Každou noc předtím, než půjdete spát, zapište 3 věci o sobě, ze kterých se cítíte dobře.

Zpočátku to může být těžké, ale tady je několik příkladů, jak to ulehčit. I když je to ze začátku třeba i maličkost, důležitý je vnitřní pocit, abyste to cítili jako  pravdu. Několik příkladů do začátku:

 

Líbí se mi, že se chci cítit lépe.

Líbí se mi, že se mohu naučit podporovat sebe.

Moc se mi líbí myšlenka, že tím, že se učím podpořit sebe, se cítím lépe.

Mám rád myšlenku, že podporovat sebe sama je možné a mohu se celému procesu věnovat.

Líbí se mi, že moje síla pochází z toho, že vidím to dobré v sobě.

Jsem ochotná se naučit podporovat sebe.

 

Líbí se mi, že jsem dneska s mým spolupracovníkem zažil pohodu.

Moc se mi líbilo, že jsem si udělala chvilku a mazlila se s kočkou.

Líbí se mi, že jsem dnes chodil s mými psy.

Mám ráda, když vyzvedávám  mé dítě ze školy.

Líbí se mi, že jsem dala pozornost svému dítěti.

Líbí se mi, že mám na placení koníčků mého syna.

 

Oceňuji se, že jsem zametl kuchyňskou podlahu.

Líbí se mi, že se chci cítit být dobrou osobou.

Líbí se mi, že jsem  někomu podržel výtah.

 

Už máte další  nápady?  Výborně. 

Čím déle budete toto trénovat, tím častěji se pozitivní myšlenky o vás samy začnou objevovat a vy se budete pak cítit lépe, silnější zevnitř, podporovaní sami sebou.

Může to být zpočátku náročné, ale praxí se budete zlepšovat.

 

Jde o to, že tím nejen podpoříte sami sebe, ale že se váš mozek naučí myslet o vás pozitivně. Nadále pak bude mozek za vás AUTOMATICKY vyhledávat myšlenky a příležitosti, jak vás ocenit a podpořit dobrým pocitem ze sebe.

 

Dosud jste to samé dělali v negativním hodnocení sebe sama a už vám to šlo také samo od sebe. Chvilku potrvá, než mozek přeučíte, aby to samé teď dělal v pozitivním hodnocení. Většinou to trvá  21-42 dní, než získáte nový zvyk hledat na sobě pozitivní věci. Toto jednoduché cvičení je v průběhu času opravdu mocné. Vycvičíte svůj mozek, abyste začali hledat, co funguje pro vás podporujícím způsobem.

 

Když začnete s touto jednoduchou praxí podpory sebe sama, myslím, že brzy zjistíte, že se i lidé k vám začnou chovat překvapivě mile a to je skutečně skvělý vedlejší výsledek tohoto cvičení!

-----------------------------------------------------------------------------

A pokud byste chtěli celý tento proces a podporující pocity ve vás ještě umocnit,  použijte EFT proces následujícím způsobem.

 

Postup s využitím EFT

1) napište si své 3 věci u nichž ze sebe máte dobrý pocit a vťukejte pozitivní pocit ze sebe

Pomalinku si je nahlas přečtěte, přitom si poťukávejte karate bod a užívejte si svůj příjemný pocit ze sebe – čím déle tím lépe. EFT v tomto procesu bude ještě více ukotvovat váš příjemný pocit ze sebe, podpoří učební proces a přepisování neuronových vazeb mozku na pozitivní a vás podporující.

 

2) Pro znalé EFT  ještě další tip,  na karate bodu ťukejte

Ať už jsem byl/a   zvyklá/ý  se kritizovat namísto abych se podporoval/a, volím si teď začít oceňovat sebe sama.

I když jsem si myslel/a, že musím na sobě hledat chyby, bylo to jen proto, abych pak byl/a lepším člověkem, ale co když mohu být lepším člověkem hned i bez hledání chyb?

Co kdybych mohl/a na sobě začít hledat to dobré?

Jsem ochotná/ý  začít sebe podporovat v dobrých pocitech a v dobrých myšlenkách.

 

Můžete si vybrat třeba jen jednu větu nebo postupně všechny, důležité je, aby pro vás byly pravdivé. Pokud již znáte EFT více, můžete si tady zvolit sami jakékoliv věty, které povedou k volbě podpory sebe sama a také si můžete odťukat negativní pocity, které jste dosud vůči sobě drželi.

 
 

Přeji úspěšné změny, nalezení své vnitřní radosti, pocitu síly a podpory sami sobě…

Autorka: Alice Bláhová   (c) 2018        EFT Centrum CB             www.eft-cb.cz

Další tipy a články s EFT  ZDE

KALENDÁŘ KURZŮ EFT  ZDE

Kontakt

EFT centrum CB Alice Bláhová J.Čarka 1688/4 České Budějovice 37006 +420.775105161 Skype: alice.blaho1 alice.blaho@email.cz